Het provinciale netwerk is sterk

Meerjarendoelen

5.1.2

Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten

Toelichting op meerjarendoel

Volgens ons Mobiliteitsprogramma pakken we projecten zoveel mogelijk in hun totale context op. Aanpalende beleidsvelden en/of acties uit de andere uitvoeringsprogramma’s brengen we in beeld. Zo kunnen we - wanneer mogelijk - meeliften vanuit de gedachte ‘werk met werk maken’. Dat leidt tot zo min mogelijk hinderlijke wegafsluitingen voor weggebruikers. Vanuit de masterplanning van beheer en onderhoud kijken we op een vastgesteld traject integraal naar de problematiek en zetten we de staat van het traject af tegen het vastgestelde beleid. Doordat we werkzaamheden in een keer oppakken, kunnen we meer belangen tegelijk meenemen. Naast het verbeteren van de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid kunnen we zo ook kansen benutten voor kwaliteitsverbetering van natuur en landschap, leefbaarheid, duurzaamheid en ruimtelijke ontwikkelingen. Resultaat is een integraal gewogen plan, dat we ter besluitvorming voorleggen en uitvoeren.
Het assetbeheer vormt de basis: verhardingen zijn het meest ingrijpend en bepalen daarom het uitvoeringsjaar. Deze studies zijn opgenomen in de studiefase van het MIP Mobiliteit. Een totaaloverzicht en beschrijving van alle lopende studies is opgenomen in het MIP Mobiliteit.

Beoogd resultaat 2023

  • Uitvoeren van dertien trajectstudies: voor het grootonderhoud in 2024 of 2025 worden verbeteringen in beeld gebracht die hierin meegenomen kunnen worden. Onder andere N221 Paleis Soestdijk, N238 Drieluik Den Dolder, N199 Amersfoort en N225 Rhenen-Amerongen.
  • N201 gehele tracé: insteek is om eind 2022 Provinciale Staten een (principe)besluit te laten nemen, zodat in 2023 voor het m.e.r.-plichtige deel een m.e,r. uitgevoerd wordt en de andere maatregelen naar de voorbereidingsfase gaan.
  • Poort van Baarn: investeringsbeslissing in de eerste helft van 2023.
  • N230 en aansluiting N230-A2: voortzetten studie met een (gefaseerd) besluit voor dit traject met de snelheidsverlaging en (vervolgens) de aansluiting met de A2.
  • Enkele specifieke studies: N237 ongelijkvloerse kruisingen fiets en knelpunten verkeersveiligheid, studie naar specifieke verkeersveiligheidsknelpunten, Stationsweg-Oost Woudenberg en N225 Renswoude.
Deze pagina is gebouwd op 09/29/2022 15:43:06 met de export van 09/29/2022 15:15:08