6.1.2 | Er zijn betere bouwstenen voor een nieuw OV-netwerk |
---|---|
Toelichting op meerjarendoel | |
Nieuwe ontwikkelingen vragen de nodige voorbereidingstijd. In de periode 2019-2023 leggen wij een belangrijke basis voor het ov-netwerk van de toekomst. We werken samen met partners aan de verbetering van landelijke (spoor)netwerken, de voorbereiding van nieuwe concessie(s) en doorontwikkeling van het ov-netwerk op de langere termijn. Deze drie werkvelden staan centraal binnen dit meerjarendoel en komen samen bij het maken van hoofdkeuzes voor de nieuwe concessie(s) die eind 2025 van start gaan. In 2022 heeft Provinciale Staten deze hoofdkeuzes vastgesteld in de nota van uitgangspunten voor de nieuwe concessie(s), inclusief het ov-netwerkperspectief 2025-2035/2040 als kader voor de ontwikkeling van het tram- en busvervoer de komende 10 à 15 jaar. Momenteel worden de uitgangspunten vertaald in een Programma van Eisen voor de nieuwe ov-concessie(s) dat wij in 2023 vaststellen. Beoogd resultaat 2023
|